وکیل یاب اصفهان برای استعلام وکیل در اصفهان

آیا به دنبال وکیل متخصص هستید؟ در وکیل یاب پیدا می کنید

وکیل یاب اصفهان برای استعلام وکیل در اصفهان

آیا به دنبال وکیل متخصص هستید؟ در وکیل یاب پیدا می کنید

اگر به دنبال وکیل کاربلد و متخصص هستید به سادگی‌ می‌توانید در وکیل یاب وکلای خبره و سابقه و نحوه عملکرد وکلا را بررسی نمایید.

بایگانی

مستثنیات اراضی چیست؟

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱ ق.ظ

روشهای تشخیص مستثنیات از زمین های ملی

اگر زمین قبل از تاریخ تصویب قانون (1341) یا قبل از تاریخ صدور شناسنامه دارای یک یا چند یا همه ویژگی های زیر باشد ، زمین مرمت می شود یا مستثنیات است:

  • قطعاً به عنوان زمین کشاورزی (کشاورزی یا باغی) معروف است. اگر عرفا عملاً در محدوده زمین های زراعی در منطقه یا روستا واقع شده اند. در صورت وجود منبع آب (چاه - چشمه - قنات - رودخانه و ...) در منطقه آبیاری.
  • در صورت تسطیح (دو فلسفه برای تسطیح زمین وجود دارد. اول ارائه شیب است که عملکرد سیستم موجود یا سیستم طراحی شده را به حداکثر می رساند. در روش دوم ، سیستم آبیاری به گونه ای طراحی شده است که با بهبود حداکثر کارایی را به دست آورد. شرایط توپوگرافی، زیرا هزینه های تسطیح زیاد است و به دلیل جابجایی زیاد خاک در برخی از قسمتهای مزرعه خاک حاصلخیز سطحی وجود ندارد. روش معمول روش دوم است.) و برای عملیات کشاورزی و آبیاری آماده باشید. اگر هیچ سطح غیرمعمول و شیب دار وجود نداشته باشد و از نظر عرف و عملی به زمین دیمزار گفته شود. اگر زمین دارای زمین خشک یا آبیاری و محدودیت قانونی یا ثبتی یا معمول باشد.
  • اگر متحجر شده باشد (هر اقدامی که آغاز احیای زمین باشد ، تحجر نامیده می شود.
  • اگر در بالادست رودخانه های قدیمی وجود داشته باشد یا اثری از نهرهای قدیمی منشعب شده از سدهای رودخانه وجود داشته باشد.
  • در صورت مشاهده نهرهای قدیمی یا اثری از نهرهای قدیمی در زمین ، حمل یا رساندن آب از قنات یا چشمه های قدیمی به زمین. اگر درختان کهنسال در مسیر نهرها و اطراف قدیمی قرار دارند.
  • اگر زمین مورد مناقشه تحت بالاترین آب و هوای آبی موجود یا قدیمی باشد. زمینهای بالادست معمولاً زمینهای بازسازی نشده ای هستند زیرا آب از ابتدا وارد آنها نشده است و زمینهای زیر جوی به دلیل تصرف آب توسط آنها ، زمینهای احیا شده هستند.
  • در صورت وجود ساختمانهای قدیمی و ساختمانهای سنتی مربوط به کشاورزی ، مانند: باغ خانه ، خط الراس ، دام ، ذخیره آب و غیره ، یا اثری از آنها یا اثری از آنها در محل.
  • اگر زمین به شکل سد باشد و منطقه با چندین سد قدیمی (معروف به زوله) پوشانده شود و سابقه و پیامدهای استفاده قدیمی از آب جاری چشمه برای آبیاری محصول وجود داشته باشد.

مستثنیات اراضی

اگر در پوشش گیاهی خاک اثری از گیاهان مرتعی چند ساله و گونه های مرتعی پایدار وجود نداشته باشد ، اگر پوشش گیاهی موجود محصول محصولات قبلی و محصولات قدیمی تر باشد.

اگر در عکسهای هوایی از جسم با استفاده از استریوسکوپ کار احیای قدیمی دیده می شود. به شرطی که کارشناس منتخب دادگاه دارای صلاحیت فنی ویژه ای برای تفسیر عکس های هوایی باشد.

اگر زمین مورد نظر در ناحیه زمین های زراعی (زرد) در نقشه های هوایی که بر اساس عکس های هوایی تهیه شده است ، قرار داشته باشد. تشخیص این امر نیز بسیار حساس است و کارشناسان باید سعی کنند از نقشه های هوایی برای اثبات سرانجام دلایل دیگر خود استفاده کنند.

اگر سن درختان پیر گواهی بر قدمت احیای باغ (به ویژه در باغهای بارانی) و زمین های شیب دار باشد. باید جاده ها و معابر در مناطق دیمزار وجود داشته باشد که نشان می دهد در گذشته فقط برای سفر به سرزمین های دیمزار مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون رها شده و آثار آنها در محل خود باقی مانده است.

اگر در قسمتی از زمین می توان آثار نخل های قدیمی را مشاهده کرد. معمولاً این خرمن ها در زمینهای مسطح در ارتفاعات بالا ساخته می شوند تا از باد برای جدا کردن دانه از کاه استفاده شود.
آثار شخم زدن ، شیارها ، تکه تکه شدن ، رسم و سازندهای قدیمی را می توان در نحوه چیدمان زمین مشاهده کرد که نشان می دهد آنها مزارع هستند. شرایط و موقعیت زمین باید به گونه ای باشد که عارفان مرتع و مرتع شناخته نشوند.

اگر شیب زمین مناسب باشد و نوع خاک برای کشاورزی مناسب باشد، اگرچه ممکن است سالها زیر کشت باشد و آثار کشاورزی از بین رفته باشد ، اما وضعیت زمین این واقعیت را نشان می دهد که چنین زمین هایی نمی توانند در مردم گذشته و سخت کوش در امتداد چنین سرزمینی، مستعد حداکثر استفاده هستند.
 وکلای معرفی شده در سایت ما یکی از بهترین گزینه ها برای معافیت ملک و زمین در اصفهان و نهران هستند و مانع تلف کردن وقت مراجعه کنندگان می شود که نشان دهنده وجدان و احترام به کار مراجعین گرانقدر است.

لیست وکلای تهران

لیست وکلای اصفهان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی